The City Of Angels - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Monika Fauw - WaarBenJij.nu The City Of Angels - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Monika Fauw - WaarBenJij.nu

The City Of Angels

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Monika

22 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Hollywood

Alles is precies zoals in de film! Dat was wat er door m'n hoofd ging toen we voor het eerst Hollywood binnenreden. Maar dat was niet het eerste dat we in Los Angeles zagen, dus laat ik maar bij het begin beginnen. De reis van San Diego naar Los Angeles valt heel kort samen te vatten: FILE! Dat duurde nog eens lang. De metropool L.A. Is zo groot dat het van de ene naar de andere kant wel 100 kilometer is. En toch staan overal alle autobanen van 10 banen breed helemaal vast. Toen we onze tocht volbracht hadden en waren aangekomen bij het Beverly Garland Hotel besloten we maar te gaan zwemmen in het zwembad. Je kon daar 's avonds bij het zwembad eten en een film kijken, dat was cool. Toen we de volgende morgen helemaal "uitgerust" waren konden we op weg. De avond daarvoor hadden we een plan gemaakt voor de volgende dag, waarop stond dat we eerst naar Melrose Avenue zouden gaan. Melrose is een lange straat die overal op het internet staat beschreven als DE plek om trendy kleding te kopen. Toen we er aankwamen bleek echter het tegendeel: het was er saai en leeg. Dit gooide ons schema in de war dus besloten we maar meteen naar onze volgende bestemming te gaan: Olvera Street, het oude Latijns-Amerikaanse centrum van L.A.. Deze wijk is echt een aanrader als je ooit nog in L.A. komt. De sfeer is hier tof en er zijn kleine markten en gezellige mensen. Toen we Olvera Street hadden gezien wisten we niet goed wat we moesten doen dus liepen we maar het nabijgelegen Downtown Los Angeles in, in de hoop daar winkelstraten aan te treffen. Er waren een hoop hoge gebouwen en prullaria winkels maar de leuke winkels ontbraken. We hebben hier een paar uur lang wanhopig rondgesjouwd zonder resultaat. Toen we weer bij de auto kwamen stelde ik voor om willekeurig door Hollywood en Beverly Hills heen te gaan rijden, dan moest je toch wel iets leuks tegenkomen? En ineens reden we in winkelgebieden, langs huizen van meer dan 10 miljoen dollar en zelfs op de wereldberoemde Rodeo Drive! Dit laatste was echt het allermooiste dat we die dag hadden gezien, het was zo indrukwekkend met alle super dure en exclusieve winkels en alle sportauto's die ons omringden. We hebben een tijd lang op Rodeo Drive rondgelopen en daar onze ogen uitgekeken. Wat een rijkdom, wat een luxe! Ik zou me wel een hele dag op Rodeo Drive kunnen vermaken, maar iedereen was moe dus gingen we terug naar ons hotel. Na een snelle hap zijn we alle vier zo in slaap gevallen. "Jongens, wakker worden." Het was pas half zeven in de ochtend maar we moesten al opstaan omdat we ons hadden opgegeven voor een tour langs de huizen van enkele beroemdheden. Deze tour was zeker de moeite waard, want wie wil nou niet de huizen zien van mensen zoals Michael Jackson of Katy Perry, of het huis bekijken waar The Fresh Prince of Bel Air is opgenomen? Tijdens deze 2 uur durende tour kreeg je ook nog de mogelijkheid om foto's te maken van Los Angeles en het Hollywood sign (die jullie vast nog wel te zien krijgen.) Na de tour hebben we nog even wat gegeten bij een Frans restaurant en toen zijn we op weg gegaan richting Santa Monica, maar daar mag ik nog niets over vertellen, hiervoor zullen jullie nog even geduld moeten hebben. Ik hoop dat jullie een beetje genoten hebben van dit verslag.
Tot ziens!
P.s voor degenen die mij heel erg missen, nog maar 1 weekje volhouden!

• 22 Augustus 2014 - 19:44

Opa En Oma:

Nou mooi is dat zeg. Niets vertellen over Santa Monica, we moeten al zo lang wachten op alle mooie foto's. Maar ja ik snap het ook wel weer hoor. Het geld zal inmiddels wel op zijn bij jullie met al die mooie winkels die je niet kon vinden.Denk eraan; een souvenir zou wel op zijn plaats zijn voor ons. Alle gekheid op een stokje; veel plezier nog en nu geen hele week meer wachten en dan...........!

Liefs opa en oma

• 22 Augustus 2014 - 21:02

The Bepzz:

LOL: "Voor degenen die mij heel erg missen"... Klinkt dat niet een beetje Bieberish, Nelis ;-)? Kan ook zijn dat mensen JULLIE missen, toch? Je schrijft beeldend, waardoor ik een mooi beeld krijg van wat jullie zoal meemaken.
    Zijn jullie al 'n 3D-printer tegengekomen waar je een mini-me kunt laten maken (voor degenen die jullie missen, weet je...)?
    En jongste meneer De Fauw - ja jij, Jodokus - komt er nog 'n stukje van jou in het dagboek? Juist leuk, verschillende schrijvers. En dan weet ik tenminste zeker dat je nog bij het reisgezelschap zit en niet voor 'n 'gigant pizza & 'n sixpack Budweiser' verkocht bent aan 'n kinderloos Amerikaans echtpaar (geintje, zou je persoonlijk komen ontvoeren, dat weet je).
    Mochten jullie mooi weer hebben: geniet er lekker van, volgende week is het voorbij. Schat in dat de Hollandse pot die jullie beloofd is erwtensoep wordt of zuurkool met rookworst. Of boerenkool, mochten we de komende dagen nog vorst krijgen. Groet, the Bepzz.