Strand,zee,zon - Genieten ! - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Monika Fauw - WaarBenJij.nu Strand,zee,zon - Genieten ! - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Monika Fauw - WaarBenJij.nu

Strand,zee,zon - Genieten !

Door: Monika

Blijf op de hoogte en volg Monika

23 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Hollywood

Vandaag stonden wij op tijd op. Iedereen wil zo gauw mogelijk naar het strand. Eerst naar Venice beach, wat maar 10 minuten rijden is van Santa Monica. Als wij aankomen is het strand nog haast leeg, en het is nog bevolkt. Daarom besloten Remco en ik eerst maar een fiets te huren en langs de boulevard te gaan fietsen. De jongens gaan natuurlijk meteen zwemmen, ...de jeugd van tegenwoordig laat zich door kou niet tegenhouden :) De boulevard van Venice beach is een mengeling van winkels voor kleding en prullaria , eettentjes, allerlei bijzonderen figuren met hun artistieke " kunsten" en daklozen met een goed of slecht humeur . Gekke ervaring ! Rond 12 uur brak de zon als nog door en werd het prachtig weer. Zelfs ik ging het water in! Lekker spelen met een bodyboord in de golven ! Na verloop van tijd werd de zeewind en de golven steeds steker. Remco en Jochem kunnen ( gelukkig ) je vertellen hoe het voelt om door de ' mangel ' gehaald te worden. Maar als echte waterratten gingen ze na 20 minuten weer het water in. Gelukkig werd er over ons goed gewaakt. De heren uit Baywatch waren er maar druk mee om iedereen te waarschuwen die te ver de golven inzwom. De politie patrouilleerde ook. Voor biertjes drinken op het strand kregen naast ons 3 mannen een bekeuring, roken is ook niet toegestaan. Mooi zo ! Deze dag ging ook razendsnel voorbij. Pas aan het einde van de dag merkten wij dat zelfs waterproef factoor 50 zonnebrandcreme je onvoldoende bescherming biedt tegen zeewater ,golven en schurend zand. Niels en Jochem lijken op gekookte kreeften, au-au !