Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Monika Fauw - WaarBenJij.nu Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Monika Fauw - WaarBenJij.nu

Santa Barbara

Door: Remco

Blijf op de hoogte en volg Monika

26 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Na een paar heerlijke stranddagen in Santa Monica, zoals Monika al schreef, met een pijnlijke herinnering voor Jochem en Niels, zijn we nu in Santa Barbara aangekomen. Wat een gezellige stad, niet al te groot, zo'n 83.000 inwoners, alles laagbouw, een super gezellig havengebied, een leuk winkelgebied met vele restaurants en cafe's. Vanwege de verbrande huid van de Jongens zijn wij s'middags alleen de haven gaan verkennen, ze waren moe en wilden tv kijken en internetten. Voor de volgende dag hadden we bedacht om een boottocht te maken om walvissen te spotten. In de haven bleek dat er ook allerlei leuk speelgoed te huur was zoals jetskies en speedboten, dus nog maar niks geboekt zonder overleg met de jongens. S'morgens om 10 uur waren we in de haven, waar de keuze gevallen was op het jetskieen. In de haven mochten de jongens niet zelf varen, maar op open zee mochten ze zelf sturen en gas geven met mij achterop. Niels en Jochem hebben beide een uur op open zee gevaren, en vonden het geweldig, met snelheden tot bijna 70 km/ uur. Veel harder ging ook niet door de combinatie van wind en zeewater in het gezicht. Tot onze verbazing ging Monika ook nog met mij mee achterop de zee op, dat terwijl ze nogal bang is voor alles wat met zee te maken heeft. In het begin vond ze het wel wat eng, maar uiteindelijk heeft ze zelfs nog een stuk zelf gevaren, echt stoer. Na 2,5 uur op de jetskie hadden we wel trek gekregen, dus in een super gezellige tent in de haven eerst lekker wezen happen. Daarna was iedereen aan een siësta toe. Aan het begin van de avond zijn we nog naar het strand geweest. Jochem heeft nog een tijdje met het bodybord in de golven gespeeld. Morgen op weg naar ons laatste hotel in Monterey.