Zion National Park - Reisverslag uit Zionsville, Verenigde Staten van Monika Fauw - WaarBenJij.nu Zion National Park - Reisverslag uit Zionsville, Verenigde Staten van Monika Fauw - WaarBenJij.nu

Zion National Park

Door: Remco

Blijf op de hoogte en volg Monika

17 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Zionsville

Nadat we alle bagage weer in onze auto hadden gepakt gingen we op weg naar Zion. Dit keer is het maar een korte reis, rond 10 uur komen we al bij het hotel aan. Helaas is ons huisje nog niet klaar, dus eerst maar even een bak koffie en de jongens pancakes met chocomel. Na de koffie zijn we eerst het park ingegaan, wederom een belevenis. We wilden eerst naar het stadje naar de andere kant van het park om te bekijken wat er in de omgeving te doen is. De weg door het park is zo'n 25- 30 km lang, tussen hoge bergen, tunnels, cactussen door. Echt spectaculaire uitzichten op de hoge bergen. Aan de andere kant van het park, hebben we bij een bergriviertje eerst een broodje gegeten, waarna de jongens in de zwembroek de rivier af zijn gaan struinen. Uiteindelijk s'middags in het hotel aangekomen, was iedereen moe, en hebben we niet veel meer gedaan. S'avonds een warme hap op de ranch, van het eten in de USA kunnen ze hier nog een boel leren van europa, het eten is hier veel duurder met een zeer matige kwaliteit, na ruim 3 weken zou een nederlandse maaltijd er wel in gaan. Bij de ranch loopt een grote kudde bizons daar zijn Niels en Jochem nog een tijd wezen kijken, wat een beesten. Als ze (achter een hek) een beetje dicht bij een koe met kalf kwamen, kwam er een stier van zo' n 1000 kg aan die begon te blzen en te grommen, dat maakte wel indruk. De volgende ochtend eerst maar eens gezongen voor de jarige, en na het ontbijt zijn we naar de stad Kanab gegaan, een klein western stadje waar veel scenes van western films zijn opgenomen. Op de teugweg zijn we naar de Rose zandduinen geweest. We zijn op 1 duin op geklommen, Jochem haakte halverwege af, je zakte er tot ruim enkel diep in het mulle zand weg, en na een heleboel pauzes bereikten we eindelijk ons doel, we waren echt hele maal op. Rond 3 uur waren we weer terug bij het hotel, ende rest van de dag hebben we luiernd door gebracht. S'avonds nog even de koffers goed inpakken want morgen moet alles weer op het vliegtuig.

• 17 Augustus 2014 - 22:45

Opa En Oma:

Ja jullie beleven de ene gebeurtenis na de andere. Wat het eten betreft; 28 augustus zullen wij zorgen voor een Hollandse Pot! Nu nog maar even het Amerikaanse Food eten. Verder lezen wij dat jullie het rg naar de zin hebben. Hier en daar wat probleempjes maar dat maakt het soms ook leuk. Groetjes aan allen en tot schrijfs.